torsdag den 16. februar 2012

Zen-kruseduller, fastelavn, arbejdende vinterferie

Jeg er begyndt at lege med zen-kruseduller. Jeg har set dem en del steder på nettet, og fandt så en blog hvor der bliver beskrevet, hvordan man laver dem http://trinesoehest.blogspot.com/p/home.html. Så jeg besluttede mig for at prøve. Det er sjovt at lege med, og jeg er stadig en rookie, så der bliver helt sikkert leget mere med dem. Det er slet ikke dumt at ha' arbejdet alle teenage-årerne i en boghandel, hvor jeg har købt lidt for mange "skriveredskaber" og samtidig være en samler, så i kasse fandt jeg en sort tusch-pen og en lidt tykkere tusch, som jeg har brugt. Mere fansy behøver det ikke være. Ta' at prøv det, det er ret sjovt.
                                                          Her er mit første forsøg.

På mandag holder vi fastelavn på mit arbejde, sidste år var jeg nyansat til fastelavn og vidste ikke hvad traditionerne, så jeg kom frem til ikke at være udklædt. Det var dumt, mine kære kolleger var selvfølgelig klædt ud. Så jeg skal selvfølgelig klædes ud i år. Så det har knaget i mit lille hoved, hvad søren skal jeg. Jeg overvejede kort om jeg skulle være domino-brik, men jeg er ikke sikker på børnene helt ville fange, hvad det gik ud på. Jeg skal naturligvis heller ikke være prinsesse, det er alt for stereotypt :-) En af pigerne var så sød at lave en maske til mig i dag, så den skal jeg ha' på, og så tror jeg, at jeg hiver pistoler og fe-tryllestav op af kælderen, så kan jeg være fe-cowboy med maske. Unikt og uden tvivl flot...
I denne uge er der vinterferie, hvilket betyder at der ikke er ret mange børn i min institution. Det har bare været så hyggeligt og vi har nået en masse af de hængepartier, som vi ikke lige når til hverdag og ikke mindst har vi kunnet give de børn, der er kommet nogle rigtige dejlige dage. Gid normeringen altid var som nu, for søren hvor kunne jeg udøve mit fag og leve langt bedre op til mine (og andres) ambitioner for mit fag. Så det gør mig bestemt ikke noget ikke at have haft arbejdende vinterferie.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar