torsdag den 9. februar 2012

Dhal

Da jeg var i Sydafrika, spiste vi på en indisk restaurant i Stellenbosch. Maden var fantastisk og vi endte med at spise der 2 ud af 3 aftener i byen. Den første aften fik jeg en palak paneer som var virkelig skøn, jeg var fristet til at snuppe den, da vi var der anden gang, men prøvede i stedet deres dhal. Det var første gang jeg smagte dhal og den var også enorm lækker. Jeg har hørt at det skulle være rigtig nemt at lave og det er en meget proteinrig-ret, så jeg burde se at komme i gang med det.
Det gjorde jeg så i går, efter et kig rundt på nogle forskellige vegetar/veganer blogs. Jeg tog udgangspunkt i denne. Jeg lavede kun halv portion, og det var rigeligt aftensmad plus lidt frokost til mig. Her i "huset" bruger vi meget sjældent bouillonterninger, men sværger til Herbamare, som er en bøtte med grøntsagsbouillon (granulat) det smager meget bedre, så det kan anbefales. Prøv det prøv det, selvom det er lidt dyrt. 
 Her ses så resultatet,  det var virkelig nemt at lave og blev rigtig godt, det skal helt sikkert prøves igen, måske med lidt variationer.

Vi har i øvrigt fået ny musik-pædagog på mit arbejde, så jeg har hele dagen gået og sunget "Hvor er dine fødder? hvor er dine fødder? - her her her. Hvad kan du gøre med dine fødder? Jeg kan vrikke vrikke vrikke -jeg kan vrikke vrikke vrikke. Hvor er dine hænder? Hvor er dine hænder?.... osv" Dejlig lille sang, men kan det mon betegnes som en arbejdsskade, når man synger børnesange, hele dagen... ?

I øvrigt lige et link til den indiske restaurant i Stellenbosch, hvis man nu lige kommer forbi :-) http://www.bukhara.com/frameset_2.html




1 kommentar: