søndag den 6. maj 2012

nemt mad er bare lækkert


I fredags havde jeg besøg af min veninde Helle, vi lavede en salat som bare blev så god, at jeg måtte lave en lignende i dag.
Den bestod af:
til 1 person (en stor portion)
Hjertesalat
1 forårsløg skåret i ringe af ca. 1 cm
en håndfuld frisk hakket koriander
en håndfuld hasselnødder
en lille håndfuld solsikkekerner
ca. 8 tsk. rygeost fordelt i små klumper ovenpå salaten.
Til sidst olivenolie eller en olie/eddikedressing

Ved siden salaten ligger en meget simpel bønnesalat, som også blev god.
Jeg kogte ca. 2 dl bulgur, tilsat ca. 1 lille tsk herbamare grøntsagsbouillon. Da bulguren var kogt færdig tilsatte jeg en dåse "chili-beans", salt og peber. Ved siden af havde jeg stegt et par håndfulde champignon og et lille løg. Denne salat laver jeg også med ris, og den er næsten endnu bedre dagen efter som kold frokost.

Nogle gange er det nemme mad, noget af det mest tilfredsstillende.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar