søndag den 13. januar 2013

mit yndlingsbillede kom endelig op

Vi har brugt noget af dagen på at få hængt billeder op. Nu føler jeg mig endnu mere hjemme i det nye hjem. Jeg elsker det her billede, som jeg købte for et par år siden. Hvis man er godt kendt i smilets by kender man sikkert også billedet, som er et stor gavlmaleri i Fiskergade. Jeg har sikkert set det tidligere, men motivet fik for alvor betydning for mig i 2006. Jeg havde gået på studiet 1 års tid, og var i gang med min første lange praktik, da pædagogerne i Århus nedlagde arbejde pga. store nedskæringer. Den strejke har betydet utrolig meget for mig, det var den der for alvor fik mig interesseret i det fagpolitiske arbejde, men som også i høj grad gav mig en identitet som (dengang kommende) pædagog i et stolt, men presset fag. Så der ligger mange gode minder i billedet, samtidig med at jeg bare synes det er et super-fedt motiv på den 80'er fede måde. Jeg behøver vist ikke fortælle at kunstneren er Hans Krull :-)
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar