lørdag den 7. april 2012

Eftermiddag i køkkenet






Efter en tur til bagagerumsmarked, hvor krejleren syntes alting var alt for dyrt (i hvert fald næsten alt) stod den på en tur på Sigfreds her savlede jeg over deres hindbærsnitter, men "nøjedes" med en sort the med rodfrugter, eller røde frugter... han mumlede lidt den unge mand.
Da jeg kom hjem var hindbærsnitte-trangen ikke forsvundet og jeg kastede mig derfor ud i det. Jeg er bestemt ikke den store kage-bager, så jeg googlede lidt opskrifter og fandt Mette Blomsterbergs her. De er blevet vildt gode! Det kan anbefales at rulle dejen ud på bagepapiret, den er nemlig ret svær at flytte når den er rullet ud, fandt jeg ud af :-)

Til aften lavede jeg en salat, en smule inspireret af denne. Det var egentlig meningen at jeg ville følge opskriften, men det blev til noget helt andet da jeg stod i køkkenet.
1 dl bulgur koges
1/2 blomkålshoved i store buketter blancheres
1 stor håndfuld mandler ristes på tør pande
bredbladet persille
olivenolie
frisk citronsaft
salt og peber

persille og mandler hakkede jeg på min "persillehakker", blomkålsbuketter blev delt til mindre buketter og så blev det hele ellers blandet. Go' og mættende salat.

Jeg lavede også en omgang limonade, den er ikke fotograferet, men her er alligevel en lille "opskrift"
saft af 3 lime og 1 citron. Flormelis, da det er nemmere at piske ud end almindelig sukker og lidt mere end 1 liter vand. Piske piske piske, smag til. Trada! Er sikker på at c-vitaminerne er lige hvad jeg trænger til.  



Ingen kommentarer:

Send en kommentar