tirsdag den 24. april 2012

Suppe ala Linen eller gullasch-suppe

Når jeg føler mig på vej til at blive sløj, laver jeg som regel en tomatsuppe i forskellige varianter. I går blev det til denne. Den bestod af:
1 halv dåse chili beand (kidney bønner i chilisauce)
2 dåser hakkede tomater
2 små løg
5 store gulerødder
hakket tørret chili
garam masala
cayennepeber
herbamare grøntsagsboullion
salt og peber.

Gulerødder skrælles og halveres og hakkes i stykker imellem 0,5- 1 cm.
Løggene skæres i store både, ca 6 både pr løg og svitses sammen med chili, cayenne og garam masala.
Gulerødderne svitses med. Her efter tilsættes tomaten og ca en dåse vand. Salt og peber og ca. 1 tsk herbamare tilsættes. Suppen simrer til gulerødderne er møre, dog synes jeg de stadig skal have bid.

Til suppen lavede jeg "drys" af to snack peber og en porre som blev svitset på panden og drysset over suppen lige inden den skulle spises.

Der var rigeligt med rester, normalt kommer de i fryseren, men da jeg i dag skulle til aftenmøde på arbejdet kom det med derud, hvor mine kolleger hjalp mig med at fortære den, de kaldte den i øvrigt gullasch-suppe.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar