fredag den 6. april 2012

Couscous med avokado ala M

Jeg gik på seminariet med M, som lige som jeg ikke spiste kød. Det var fedt at møde hende, da jeg ikke kendte mange vegetarer, og hun har været en god inspiration og hjælp. Hun præsenterede mig bl.a for denne fantastiske couscous ret, som hun vist havde fundet på en couscous-pakke. Det er en af mine "klassikere" men der er gået enormt lang tid siden jeg sidst har lavet den. I dag "pludselig" alle ingredienserne, selvom det var noget helt andet jeg skulle have lavet. Så jeg måtte ty til klassikeren! Det ser lidt "smattet" ud men smager helt fantastisk!
Opskriften lyder
3 dl couscous
1 lille løg
2 avokadoer
1 æble
løg, avokado og æble skæres i tern, ca. 1 cm. Løgene efter smag.
1 spsk hvidvinseddike
2 spsk olivenolie
1 tsk karry
2 spsk mango chutney
salt og peber

(opskriften er muligvis skrevet af en couscous pakke, jeg slummer mig i virkeligheden til mængden af eddike, olie, karry og chutney, smag dig frem)

Til slut en advarsel! Man kan købe for billig karry, jeg undskylder til mad-guderne, jeg gør det aldrig igen, for sikke noget bras!




Ingen kommentarer:

Send en kommentar