torsdag den 15. august 2013

squash

min mor ringede i sidste uge, hendes kollega havde masser af squash, ville jeg ha' nogen? Jo tak! Hun kom så med en hel bærepose fyldt med squash i alle størrelser. Så der er blevet lavet squash på et hav af  måder den sidste tid. Det er bl.a. blevet til en squash-linse salat. Jeg fandt endnu engang inspiration hos Jane med denne opskrift

jeg havde dog ikke noget kokos og tilsattes i stedet en tsk tahin til at sødne en smule, for at give salaten mere fylde, da den skulle være mit hovedelement tilføjes jeg en dl grønne linser , som jeg kogte ved siden af og derefter blandende i.
jeg spiste salaten til en lækker risotto som kæresten lavede hvor han bl.a. brugte et hav af de krydderurter han har dyrket, hvor har vi dog nydt dem denne sommer.


4 kommentarer:

  1. Hei på deg!!
    Så heldig du var! Squash er jo bare så godt!
    Takk for du var innom bloggen min!
    Ha en fin fredag og en riktig god helg!!
    Klem Siri

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det er bare lækkert! Rigtig go' fredag og weekend til dig også!

      Slet
  2. Du har vundet hos mig! Så send dine ønsker for slaskedukken og dine adresseoplysninger til malar1706@gmail.com
    Kh. Maria

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvor fedt!!! Jeg går lige i tænkeboks så hører du fra mig Maria. Go' weekend

      Slet