mandag den 12. august 2013

rov


i går da jeg var ude at gå formiddags(l/t)ur med barnet opdagede jeg at mirabellerne rundt i kvarteret var ved at være godt modne, senere hen var kæresten afsted og fandt et virkelig godt træ. så vi besluttede at ta' på mirabellerov. Det var egentlig ikke så meget rov eftersom at træerne stod på offentlig grund. Med os hjem slæbte vi en årstidernekasse fyldt med mirabeller, og de næste mange der kommer forbi, vil kunne gøre det samme.  Så eftermiddagen blev brugt på at lave mirabellemarmelade og chutney, eller det vil sige, jeg hjalp med at udstene, resten stod kæresten for. Det har fået den fineste farve og jeg glæder mig meget til at smage det. Nu skal vi bare finde ud af hvad resten skal bruges til, for der er stadig mange tilbage.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar