onsdag den 21. marts 2012

Vejledning

I dag havde jeg vejledning med vores studerende. Jeg vil enormt gerne hjælpe til med at lære og vejlede de kommende pædagoger, og bliver selv klogere hver gang jeg gør det. Samtidig er det enormt frustrerende, måske fordi jeg er for ambitiøs, dog mere sandsynligt fordi vilkårene i dagens daginstitution er alt for ringe! Jeg vil enormt gerne være ordentlig forberedt til vejledning, men jeg har  ikke noget forberedelsestid,  hverken til vejledning eller til i øvrigt andet planlægning (det skal dog siges at jeg får et engangsvederlag for at være primær-vejleder, hvilket jeg ikke er i øjeblikket) men det giver mig ikke mere tid.  Så hvornår er det lige jeg skal forberede mig, så jeg kan give vores studerende nogle gode svar på hendes spørgsmål, selv stille spørgsmål til hende og mig der kan skabe refleksion over vores begges praksis. Ja det blev hjemme på sofaen i går, efter en lang arbejdsdag. Åh hvor jeg håber vi snart får bedre vilkår, det ville bl.a. gøre at de pædagogstuderende blev dygtigere pædagoger.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar