lørdag den 16. juni 2012

Om at spise ude med god samvittighed

Jeg prøver at være en såkaldt bevidst politisk forbruger, det lykkedes langt fra altid, men i de tilfælde hvor det er nemt, gør jeg hvad jeg kan.
Når det kommer til maden jeg spiser ude, er det nemlig ret nemt. Eller det vil sige, det er blevet sværere eftersom at der er rigtig mange restauranter og cafeer der for tiden opsiger deres overenskomster med 3F, hvilket ofte betyder en forringelse af medarbejdernes vilkår. Min mad smager altså bedst når jeg ved at dem der har lavet den, har ordentlige vilkår. Her i smilets by betyder det f.eks. at jeg ikke længere køber min "togpakke" der hvor jeg plejede. 3F har gjort det meget nemt for os alle sammen at navigere i, de har nemlig på deres hjemmeside lavet en søge funktion, hvor du kan søge hvilke steder der har overenskomst med dem. Det håber jeg du vil gøre!

Afslutningsvis skal det selvfølgelig lige siges at, selvom man måske skule tro det, har jeg ingen tilknytning til 3F, men jeg er glad for at de prøver på at få min mad til ikke at få en dårlig smag.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar