torsdag den 19. september 2013

Blomkål/kartoffelcurry

Som ofte kraftigt inspireret af Jane og hendes Veganmisjon lavede jeg denne omgang den anden dag.
3 skrællede og kogte kartofler 
1/2 blomkålshoved delt i buketter 
1 hakket lille zittauerløg 
Karrypasta (jeg brugte ca. 2 tsk)
Gurkemeje 1 tsk
Salt
Peber 

1 tsk sorte sennepsfrø svitses med 1 tsk knust spidskommen i rigelig olie
Karrypastaen og gurkemeje tilsættes
Løg tilsættes, når løget er gylden tilsætter jeg  blomkål og kort derefter ca 1 dl vand. Lad retten stå at simre til blomkålene har næsten den konsistent du ønsker. Kom herefter kartofler i og evt en spiseskefuld yoghurt til at runde smagen en smule. Smag til med salt og peber. 
Jeg spiste nudler til, men det kan spises til hvad som helst. 
Har jeg sagt at jeg elsker udkogte kartofler i stærk mad. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar